טעויות בסגנון שחיית חתירה: נשימה לא נכונה

נשימה לא נכונה עלולה לגרום לנו לעצור בשחייה, ללחץ על הצוואר, הגב התחתון ולהרגיש כל הזמן שאין לנו אוויר.

אחד הדברים החשובים בנשימה זה לשחות כל תנועה שלישית. 90% מהשחיינים שאינם שחיינים מקצועיים ונושמים כל 2, אינם נושמים נכון, עולים גבוה מדי וחותכים קו סימטריה.

דבר נוסף ולא פחות חשוב לכל הרמות, זה לחפש את העומק הנכון של מתיחת היד הקדמית במים. זה בד”כ 5 ס”מ מתחת לעומק המתיחה הרגילה שלכם (דגש 5 בהתאמת סגנון שחייה WEST).

והדבר האחרון, הוא לנסות לראות מה קורה מתחת למים בזמן שהאף בחוץ.

התרגילהסבר + תיקון הטעות
1מבט לשמייםשחיינים רבים עולים גבוה מידי על מנת לקחת אוויר. הבעייתיות היא שכאשר אנחנו לא מיומנים מספיק להיפוך מלא, נוצר לחץ בגב ובצוואר, במיוחד אם נושמים מהר כפי שרוב השחיינים עושים. נשימה גבוהה עוצרת לנו את ההתקדמות ואנחנו משקיעים המון מאמץ לצאת מקו הזרימה ולחזור אליו. מה שצריך לעשות זה פשוט להסתכל לצד ב- 90 מעלות, כ- 40 ס"מ משפת הבריכה.
2שתי העיניים מחוץ למיםבזמן הנשימה אנחנו צריכים להיות עם 1/2 עין בתוך המים ובכך אנו יודעים שאנו מצליחים לקחת מספיק אוויר. ככל שהראש יותר גבוה, ההתקדמות תהיה איטית יותר, הרגליים שוקעות, יש לחץ בצוואר ובסיום הנשימה אנחנו בד"כ צוללים לתוך המים. המטרה שלנו היא לחפש את המנח בו מצד אחד אנו רואים מה קורה מתחת למים, והאף בחוץ
3יד קדמית לא שומרת על קו ישר, אלא בנשימה הולכת לקיר הצדדישחיינים רבים לא שמים לב ובזמן הנשימה בשחיית חתירה לוקחים את היד הקדמית לכיוון הקיר שלכיוונו אנו נושמים. הבעייתיות היא שהיד ממש יוצרת "עצור", הגוף שלנו מפסיק את הגלישה שלו, וזה נראה כמו גז, גז, ברקס, כך שמהצד מצליחים לראות עצירה כמעט מלאה לאחר הנשימה. מה שצריך לעשות זה להוציא את היד קצת החוצה בזמן הנשימה ולהתרכז במתיחה של היד לכיוון הקיר לכיוונו אנו שוחים (בד"כ המחשבה מספיקה).
4לקיחת אוויר מהר מדיעל "הצלפת שוט" שמעתם? נשימה מהירה מאוד יכולה לגרום גם לחוליה לזוז ממקומה, במיוחד עם נושמים כל 2 תנועות לאותו צד. בשחייה התחרותית אנחנו נושמים כמה שיותר נמוך עם נטייה לאחור, לפחות עם העיניים. אדם שאין לו גמישות ושרירי הצוואר שלו אינם חזקים, יכול לצאת עם כאבים במיוחד כשבאימון נושמים כ- 500 פעם. בעולם המים אנחנו עובדים יותר על גלגול הגוף ומנסים כמעט ולא להזיז את הצוואר גם בשחייה מהירה.
5מבט ב- 45 מעלות בזמן הנשימהבני האדם יודעים להזיז את הצוואר בתנועת "כן" ו- "לא". התנועה של מבט חצי קדימה כמו בשחיית יד לא מאוזנת, יוצרת לחץ על הצוואר והגב. גם כאן כדאי להסתכל לצד ולעבוד על גלגול הגוף ולא הצוואר.

טעויות בסגנון שחיית חתירה: נשימה לא נכונה

נשימה לא נכונה עלולה לגרום לנו לעצור בשחייה, ללחץ על הצוואר, הגב התחתון ולהרגיש כל הזמן שאין לנו אוויר.

אחד הדברים החשובים בנשימה זה לשחות כל תנועה שלישית. 90% מהשחיינים שאינם שחיינים מקצועיים ונושמים כל 2, אינם נושמים נכון, עולים גבוה מדי וחותכים קו סימטריה.

דבר נוסף ולא פחות חשוב לכל הרמות, זה לחפש את העומק הנכון של מתיחת היד הקדמית במים. זה בד”כ 5 ס”מ מתחת לעומק המתיחה הרגילה שלכם (דגש 5 בהתאמת סגנון שחייה WEST).

והדבר האחרון, הוא לנסות לראות מה קורה מתחת למים בזמן שהאף בחוץ.

התרגילהסבר + תיקון הטעות
1מבט לשמייםשחיינים רבים עולים גבוה מידי על מנת לקחת אוויר. הבעייתיות היא שכאשר אנחנו לא מיומנים מספיק להיפוך מלא, נוצר לחץ בגב ובצוואר, במיוחד אם נושמים מהר כפי שרוב השחיינים עושים. נשימה גבוהה עוצרת לנו את ההתקדמות ואנחנו משקיעים המון מאמץ לצאת מקו הזרימה ולחזור אליו. מה שצריך לעשות זה פשוט להסתכל לצד ב- 90 מעלות, כ- 40 ס"מ משפת הבריכה.
2שתי העיניים מחוץ למיםבזמן הנשימה אנחנו צריכים להיות עם 1/2 עין בתוך המים ובכך אנו יודעים שאנו מצליחים לקחת מספיק אוויר. ככל שהראש יותר גבוה, ההתקדמות תהיה איטית יותר, הרגליים שוקעות, יש לחץ בצוואר ובסיום הנשימה אנחנו בד"כ צוללים לתוך המים. המטרה שלנו היא לחפש את המנח בו מצד אחד אנו רואים מה קורה מתחת למים, והאף בחוץ
3יד קדמית לא שומרת על קו ישר, אלא בנשימה הולכת לקיר הצדדישחיינים רבים לא שמים לב ובזמן הנשימה בשחיית חתירה לוקחים את היד הקדמית לכיוון הקיר שלכיוונו אנו נושמים. הבעייתיות היא שהיד ממש יוצרת "עצור", הגוף שלנו מפסיק את הגלישה שלו, וזה נראה כמו גז, גז, ברקס, כך שמהצד מצליחים לראות עצירה כמעט מלאה לאחר הנשימה. מה שצריך לעשות זה להוציא את היד קצת החוצה בזמן הנשימה ולהתרכז במתיחה של היד לכיוון הקיר לכיוונו אנו שוחים (בד"כ המחשבה מספיקה).
4לקיחת אוויר מהר מדיעל "הצלפת שוט" שמעתם? נשימה מהירה מאוד יכולה לגרום גם לחוליה לזוז ממקומה, במיוחד עם נושמים כל 2 תנועות לאותו צד. בשחייה התחרותית אנחנו נושמים כמה שיותר נמוך עם נטייה לאחור, לפחות עם העיניים. אדם שאין לו גמישות ושרירי הצוואר שלו אינם חזקים, יכול לצאת עם כאבים במיוחד כשבאימון נושמים כ- 500 פעם. בעולם המים אנחנו עובדים יותר על גלגול הגוף ומנסים כמעט ולא להזיז את הצוואר גם בשחייה מהירה.
5מבט ב- 45 מעלות בזמן הנשימהבני האדם יודעים להזיז את הצוואר בתנועת "כן" ו- "לא". התנועה של מבט חצי קדימה כמו בשחיית יד לא מאוזנת, יוצרת לחץ על הצוואר והגב. גם כאן כדאי להסתכל לצד ולעבוד על גלגול הגוף ולא הצוואר.

אימון קפיצות ראש

הדולפינים של עולם המים

אורי סלע מתוך תוכנית הבראה