בידול בין WEST לטכניקות אחרות בעולם

 

התנועהשחייה רגילה ושיטות שחייה נוספותהטכניקה בשיטת WEST
1.כף יד מחוץ למיםאצבעות סגורות ומתוחותיד רפויה, יש מרווח בין כל אצבע על מנת להרפות מתח מהצוואר (יש ליצור מצב שכף היד כאילו תלויה)
2.זווית בין אמה לזרוע - בהכנסת יד למיםזווית קהה (גדולה מ- 90) - כף יד נכנסת כמה שיותר רחוק (באמצע כמובן מרימים את המרפק)כ- 90 מעלות בין האמה לזרוע ולפעמים פחות על מנת למתוח את היד בתוך המים (הזווית הקהה מתאפשרת רק כאשר לשחיין יש גמישות גבוהה בצוואר, שכמות, תלת ראשי זרועי)
3.גובה מרפק מעל המיםכמה שיותר גבוההמרפק נמצא רחוק מהראש ולא בשיא הגובה (גם אם אנו יכולים להרים גבוה, לא מומלץ למרות המנוף הגבוה יותר)
4.זווית הכנסת כף יד למיםבין 0 ל- 45 מעלותכ- 0 מעלות, על מנת להכין את היד לגריפה.
5.עומק מתיחה מקו המיםכמעט על קו המיםבין 10 ל- 40 ס"מ, תלוי בגמישות השכמות והצוואר (ככל שיותר גמישים, מכניסים יד גבוה יותר - קרוב לקו המים), על מנת ליצור מתיחה והארכה של שרירי הגב
6.רגלייםקצב עבודת רגליים לפי מהירות שחייהרגליים זזות לאט בכל קצב שחייה כחלק מתזוזת הגוף. ניתן להזיז אותם, אבל בקצב נמוך בהרבה מהשחייה הרגילה (אנו אמורים לא לחשוב כלל על הרגליים)
7.סיום גריפהמסתיים בצד הגוף, בצד של הירךסיום גריפה בצד הקדמי של הירך (4 ראשי) בחלק הפנימי
8.עומק ראשמבט קדימה - גובה המצח בהתאם למהירות השחייההראש ישר - קו המים בין אמצע הראש ואפילו עמוק יותר (עד שהעקבים מגיעים לקו המים)
9תחילת שחיית חץמתחילים בדולפין לפחות 2 תנועותדחיפת הקיר, לאחר כשניה או 2 מתחילים לשחות (כמה שפחות לחץ על הגב)
10.תזמון נשימהבסיום הגריפה הראש עולהבין תחילת הגריפה לאמצע הגריפה מתחילים להזיז את הראש. או, הכי קל לזכור עם הכנסת כף יד למים, זה בדיוק הזמן לגלגל את הגוף ולנשום

**

הירשמו לאבחון מסובסד עם אחד ממנהלי עולם המים

  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

בידול בין WEST לטכניקות אחרות בעולם

 

התנועהשחייה רגילה ושיטות שחייה נוספותהטכניקה בשיטת WEST
1.כף יד מחוץ למיםאצבעות סגורות ומתוחותיד רפויה, יש מרווח בין כל אצבע על מנת להרפות מתח מהצוואר (יש ליצור מצב שכף היד כאילו תלויה)
2.זווית בין אמה לזרוע - בהכנסת יד למיםזווית קהה (גדולה מ- 90) - כף יד נכנסת כמה שיותר רחוק (באמצע כמובן מרימים את המרפק)כ- 90 מעלות בין האמה לזרוע ולפעמים פחות על מנת למתוח את היד בתוך המים (הזווית הקהה מתאפשרת רק כאשר לשחיין יש גמישות גבוהה בצוואר, שכמות, תלת ראשי זרועי)
3.גובה מרפק מעל המיםכמה שיותר גבוההמרפק נמצא רחוק מהראש ולא בשיא הגובה (גם אם אנו יכולים להרים גבוה, לא מומלץ למרות המנוף הגבוה יותר)
4.זווית הכנסת כף יד למיםבין 0 ל- 45 מעלותכ- 0 מעלות, על מנת להכין את היד לגריפה.
5.עומק מתיחה מקו המיםכמעט על קו המיםבין 10 ל- 40 ס"מ, תלוי בגמישות השכמות והצוואר (ככל שיותר גמישים, מכניסים יד גבוה יותר - קרוב לקו המים), על מנת ליצור מתיחה והארכה של שרירי הגב
6.רגלייםקצב עבודת רגליים לפי מהירות שחייהרגליים זזות לאט בכל קצב שחייה כחלק מתזוזת הגוף. ניתן להזיז אותם, אבל בקצב נמוך בהרבה מהשחייה הרגילה (אנו אמורים לא לחשוב כלל על הרגליים)
7.סיום גריפהמסתיים בצד הגוף, בצד של הירךסיום גריפה בצד הקדמי של הירך (4 ראשי) בחלק הפנימי
8.עומק ראשמבט קדימה - גובה המצח בהתאם למהירות השחייההראש ישר - קו המים בין אמצע הראש ואפילו עמוק יותר (עד שהעקבים מגיעים לקו המים)
9תחילת שחיית חץמתחילים בדולפין לפחות 2 תנועותדחיפת הקיר, לאחר כשניה או 2 מתחילים לשחות (כמה שפחות לחץ על הגב)
10.תזמון נשימהבסיום הגריפה הראש עולהבין תחילת הגריפה לאמצע הגריפה מתחילים להזיז את הראש. או, הכי קל לזכור עם הכנסת כף יד למים, זה בדיוק הזמן לגלגל את הגוף ולנשום

**

אימון קפיצות ראש

הדולפינים של עולם המים

אורי סלע מתוך תוכנית הבראה

הירשמו לאבחון מסובסד עם אחד ממנהלי עולם המים

  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.