הבידול בין WEST לטכניקות אחרות בשחיית חזה

 

שחיית חזה

התנועהשחייה רגילה ושיטות שחייה נוספותטכניקת השחייה בשיטת WEST
1.תנועת החץהידיים נמצאות בקו המים ואף גבוהות מהראשהידיים נמתחות בהתאם לגמישות השכמות והצוואר. עומק המתיחה הוא בין 10 ל- 40 ס"מ של האגודל מקו המים.
2.תזמון החץהחץ הוא בין 0.5 ש' ל- 1.5 ש'3 ש' בחץ, במטרה להאריך את השרירים, למתוח את הגוף ולשחרר את הגב והצוואר.
3.הרמת הראשמרימים את הראש כאשר המרפקים נמצאים קרוב לבטן ע"י כוח הזרועות והצווארמתחילים את הרמת הראש רק ע"י כח הזרועות. עם תחילת פתיחת הידיים, הראש מתחיל לעלות ללא תזוזת הצוואר
4.תנועת הידייםפותחים את הידיים עם המרפקים לכיוון הבטן וזורקים את הידיים מהר לחץ. שחיינים רבים אף זורקים אותם מעל המים (תנועה העלולה לגרום כאבי ראש ולחץ בצוואר)פתיחת ידיים רחבה, כפות ידיים נוגעות בבטן (או בחזה) ונשלחות קדימה לחץ, תנועה אחידה, קבועה ואיטית
5.תנועת רגלייםמקרבים את העקבים לכיוון הישבן, כאשר הברכיים כמעט נוגעות אחת בשניה ובאותו זמן פותחים את כפות הרגליים בפלקס כלפי חוץמקרבים עקב לעקב כאשר הרגליים ישרות וצמודות אחת אל השניה. בזמן הבאת העקבים לישבן, הברכיים פתוחות ורחוקות אחת מהשניה. (במנח זה מפרק הירך נמצא במצב האופטמיאלי, כי ישנו כיסוי מרבי של ראש עצם הירך בתוך מפרק האגן)
6.תזמון תנועת הרגלייםבצורת קפיץ. בקיפול הרגליים, אנו לוקחים תנופה ומיישרים בו זמנית ובעוצמה את הידיים והרגלייםאנו שומרים על קצב קבוע ועיגול גדול של תנועות הרגליים (שינוי קצב קל בזמן סגירת הרגליים, אך לא משמעותי)
7.מנח הראשפשיטה וכיפוף מהיר של הראשבמהלך כל השחייה, מנח הראש נשאר ניטראלי והתנועה מתבצעת מהגב הטורקאלי.
8.קרסול כף הרגלפלקס מקסימלי והפניית כף הרגל החוצה (eversione) בתחילת התנועה ופוינט מקסימאלי והפניית כף הרגל כלפי פנים (invesion) בסיום תנועת הרגלייםכף הרגל בפלקס, תוך שמירה על ציר כף הרגל קבוע לכל אורך התנועה (alignment)
9.תזמון השחייהמתחילים תנועת רגליים קצת אחרי שפותחים את הידיים, כאשר הראש עדיין מחוץ למים. הדבר גורם ללחץ חזק מאוד בצוואר וללורדוזה (קיעור) חמורה בגב התחתון.הפרדה בין תנועות הידיים והרגליים לגמרי. מתחילים את תנועת הרגליים רק כשהראש נכנס כולו למים, מחכים עד שהידיים יחזרו לחץ ורק אז מתחילים את תנועת הרגליים (תנועות הידיים והרגליים בשחיית חזה אינן פוגעות בגב התחתון אלא רק שילוב של הרמת הראש ובאותו זמן עבודת הרגליים עלולה ליצור לחץ בגב)
10.נשימהנושפים בתוך המים מהפה ומהאף ביחד, בקצב מאוד מהירלקיחת אוויר איטית עם הרמת הראש, הוצאת אוויר בתוך המים נעשית מהאף. הוצאת האוויר דרך האף מווסתת ושומרת על החמצן יותר זמן אצלנו וכך ניתן לשמור על חץ ארוך ורגוע יותר.

**

אימון קפיצות ראש

הדולפינים של עולם המים

אורי סלע מתוך תוכנית הבראה

הירשמו לאבחון מסובסד עם אחד ממנהלי עולם המים

  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.