בידול בין ווסט לשחיית הגב הנלמדת בעולם

 

שחיית גב

התנועהשחייה רגילה ושיטות שחייה נוספותטכניקת השחייה ב- WEST
1.נשימהבקצב מהיר, שאיפת אוויר מהפה ונשיפה מהפהשואפים ונושפים בכל תנועה. הכוונה היא לשאוף עם תחילת הוצאת היד מהמים (בזמן זה יש לגוף נטיה לשקוע) ולנשום עם הכנסת היד למים, אך הפעם עושים זאת דרך האף. הנשיפה דרך האף מתונה ואיטית יותר ושומרת על חלל הריאות מלא וכך אנו גם מווסתים את התנועה ע"י הנשימה וגם שומרים על האוויר אצלנו, כדי לצוף ולשמור על קו המים.
2.קצב החלפת ידייםכמו תחנת רוח, בקצב די מהיר, כל עוד מצליחים לתפוס מים ולגרוף.אנו מחליפים את הידיים כמו תחנת רוח אך יש סוג של "עצירה מדומה" (תוך כדי התקדמות) כי אנו מותחים את היד כאשר היא נמצאת מאחורי האוזן כלפי קו ההתקדמות. (המתיחה החזקה כלפי מעלה משחררת מאוד את הלחץ שנמצא באזור שריר הרחב גבי והגב התחתון – הזרימה של המים עוזרת למתיחה)
3.מרחק כתף מהאוזן בעת הכנסת היד למיםבעת ההכנסה, הכתף כמה שיותר קרובה וכשזה אפשרי, אפילו נוגעת באוזן, על מנת ליצור גריפה מרבית של המים.מכניסים את היד במרחק שלא יוצר לחץ בצוואר ובכתף כל עוד היד ישרה בעת הכנסת היד למים. פעמים רבות כשיש לחץ בצוואר אנו ממליצים להכניס את היד למים ב 90 מעלות. (המטרה היא כן לאט לאט להביא את היד צמודה לאוזן) הכנסת יד מקופלת יוצרת הטיה צידית ולחץ בגב התחתון בעת הגריפה.
4.כף ידכף היד סגורה ומתוחה לאורך כל התנועה, ומפרק כף היד בתזוזה מתמדת על מנת לתפוס מים בזוויות שונות.כף היד רפויה ופתוחה (לא פתוחה מדי) אנו שומרים על כף היד בהמשך לאמה לאורך כל התנועה כדי לא ליצור לחץ במפרק כף היד.
5.ראשבשחייה תחרותית הראש ישר (בהמשך לעמוד השדרה). בעממי יש עליה של הראש פעמים רבות מעל ומתחת למיםשומרים על ראש ישר בהמשך לעמוד השדרה. החשוב ביותר לשחות בהתאם למבנה האנטומי בחוליות הצוואריות, הראש לא זז במהלך השחייה תוך כדי איזון של השרירים האחוריים והקדמיים של הצוואר ולא החזקה של הראש ע"י השרירים הקדמיים.
6.קצב רגלייםבקצב מהיר, שש תנועות רגליים על כל מחזור ידיים (שתי תנועות בכל פעם שהגוף בגלגול).תנועת הרגליים נוצרת ע"י גלגול הגוף בלבד הן כמעט אינן עצמאיות וזאת כדי לא ליצור לחץ בגב התחתון.
7.תנועת הרגלייםתנועה המתחילה במפרק הירך ומסתיימת בהצלפה של הברך והקרסול.אנו מזיזים את הרגליים רק ע"י גלגול הגוף ושומרים על כיפוף קל של הברך וזאת כדי לא ליצור לחץ בגב התחתון.
8.נגיעה בקירכאשר אנו שוחים רצוף, אנו מבצעים קיפר והיפוך קיצוני מהגב לבטן בסיום הבריכה או השחייה. בזמן נגיעת היד, ישנה הקשתה קיצונית של הגב.נוגעים בקיר עם היד כאשר היד ישרה בקו האוזן, חשוב לספור תנועות ולדעת במדויק מתי מתקרבים לקיר על מנת לא ליצור בהלה וכיווץ של הגוף.
9.חץ ויציאה מהקיריציאה עמוקה עם תנועת דולפין והקשתה של הגב.יציאה על קו המים, ראש בהמשך הגוף עם ידיים בחץ או בצד הגוף כשהאוזניים בתוך המים ( אם יש גמישות של הצוואר וידיים יוצאים בחץ ואם לא יוצאים ידיים לצד הגוף על מנת לא לשקוע), לפני דחיפת הקיר יש לקחת הרבה אוויר
10.גריפה ראשונהיוצאים בתנועה תת מימית ובסיום הגריפה נמצאים על קו המים.אנו דוחפים את הקיר ובסיום ההתקדמות מתחילים את הגריפה הראשונה (חשוב להגיע למתיחה ביציאה מהקיר ולהתחיל את הגריפה הראשונה לאט, כי אם הגוף לא ישר הגריפה הראשונה תגרום ללחץ בגב)

**

הירשמו לאבחון מסובסד עם אחד ממנהלי עולם המים

  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

בידול בין ווסט לשחיית הגב הנלמדת בעולם

 

שחיית גב

התנועהשחייה רגילה ושיטות שחייה נוספותטכניקת השחייה ב- WEST
1.נשימהבקצב מהיר, שאיפת אוויר מהפה ונשיפה מהפהשואפים ונושפים בכל תנועה. הכוונה היא לשאוף עם תחילת הוצאת היד מהמים (בזמן זה יש לגוף נטיה לשקוע) ולנשום עם הכנסת היד למים, אך הפעם עושים זאת דרך האף. הנשיפה דרך האף מתונה ואיטית יותר ושומרת על חלל הריאות מלא וכך אנו גם מווסתים את התנועה ע"י הנשימה וגם שומרים על האוויר אצלנו, כדי לצוף ולשמור על קו המים.
2.קצב החלפת ידייםכמו תחנת רוח, בקצב די מהיר, כל עוד מצליחים לתפוס מים ולגרוף.אנו מחליפים את הידיים כמו תחנת רוח אך יש סוג של "עצירה מדומה" (תוך כדי התקדמות) כי אנו מותחים את היד כאשר היא נמצאת מאחורי האוזן כלפי קו ההתקדמות. (המתיחה החזקה כלפי מעלה משחררת מאוד את הלחץ שנמצא באזור שריר הרחב גבי והגב התחתון – הזרימה של המים עוזרת למתיחה)
3.מרחק כתף מהאוזן בעת הכנסת היד למיםבעת ההכנסה, הכתף כמה שיותר קרובה וכשזה אפשרי, אפילו נוגעת באוזן, על מנת ליצור גריפה מרבית של המים.מכניסים את היד במרחק שלא יוצר לחץ בצוואר ובכתף כל עוד היד ישרה בעת הכנסת היד למים. פעמים רבות כשיש לחץ בצוואר אנו ממליצים להכניס את היד למים ב 90 מעלות. (המטרה היא כן לאט לאט להביא את היד צמודה לאוזן) הכנסת יד מקופלת יוצרת הטיה צידית ולחץ בגב התחתון בעת הגריפה.
4.כף ידכף היד סגורה ומתוחה לאורך כל התנועה, ומפרק כף היד בתזוזה מתמדת על מנת לתפוס מים בזוויות שונות.כף היד רפויה ופתוחה (לא פתוחה מדי) אנו שומרים על כף היד בהמשך לאמה לאורך כל התנועה כדי לא ליצור לחץ במפרק כף היד.
5.ראשבשחייה תחרותית הראש ישר (בהמשך לעמוד השדרה). בעממי יש עליה של הראש פעמים רבות מעל ומתחת למיםשומרים על ראש ישר בהמשך לעמוד השדרה. החשוב ביותר לשחות בהתאם למבנה האנטומי בחוליות הצוואריות, הראש לא זז במהלך השחייה תוך כדי איזון של השרירים האחוריים והקדמיים של הצוואר ולא החזקה של הראש ע"י השרירים הקדמיים.
6.קצב רגלייםבקצב מהיר, שש תנועות רגליים על כל מחזור ידיים (שתי תנועות בכל פעם שהגוף בגלגול).תנועת הרגליים נוצרת ע"י גלגול הגוף בלבד הן כמעט אינן עצמאיות וזאת כדי לא ליצור לחץ בגב התחתון.
7.תנועת הרגלייםתנועה המתחילה במפרק הירך ומסתיימת בהצלפה של הברך והקרסול.אנו מזיזים את הרגליים רק ע"י גלגול הגוף ושומרים על כיפוף קל של הברך וזאת כדי לא ליצור לחץ בגב התחתון.
8.נגיעה בקירכאשר אנו שוחים רצוף, אנו מבצעים קיפר והיפוך קיצוני מהגב לבטן בסיום הבריכה או השחייה. בזמן נגיעת היד, ישנה הקשתה קיצונית של הגב.נוגעים בקיר עם היד כאשר היד ישרה בקו האוזן, חשוב לספור תנועות ולדעת במדויק מתי מתקרבים לקיר על מנת לא ליצור בהלה וכיווץ של הגוף.
9.חץ ויציאה מהקיריציאה עמוקה עם תנועת דולפין והקשתה של הגב.יציאה על קו המים, ראש בהמשך הגוף עם ידיים בחץ או בצד הגוף כשהאוזניים בתוך המים ( אם יש גמישות של הצוואר וידיים יוצאים בחץ ואם לא יוצאים ידיים לצד הגוף על מנת לא לשקוע), לפני דחיפת הקיר יש לקחת הרבה אוויר
10.גריפה ראשונהיוצאים בתנועה תת מימית ובסיום הגריפה נמצאים על קו המים.אנו דוחפים את הקיר ובסיום ההתקדמות מתחילים את הגריפה הראשונה (חשוב להגיע למתיחה ביציאה מהקיר ולהתחיל את הגריפה הראשונה לאט, כי אם הגוף לא ישר הגריפה הראשונה תגרום ללחץ בגב)

**

אימון קפיצות ראש

הדולפינים של עולם המים

אורי סלע מתוך תוכנית הבראה

הירשמו לאבחון מסובסד עם אחד ממנהלי עולם המים

  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.