עשרות שנות ניסיון
טכניקת שחייה בהרמוניה

שחיית WEST לנשים בהריון

שחיית WEST בהריון

שיטת השחייה WEST לא רק מותאמת אישית למבנה הגוף ושומרת על הצוואר וגב התחתון היא גם מאפשרת לנו להתפתח עם התפחות ההריון ושומרת על המפרקים

אם את יודעת לשחות ושוחה באופן קבוע, כדאי ומומלץ להמשיך לשחות כרגיל עד דופק של כ- 75% מהיכולת שלך (כ-156 פעילות לדקה פלוס מינוס).

למרות זאת, על מנת לייעל את האימון ולשמור על הגוף, כדאי לעשות התאמת סגנון למבנה הגוף ובעיקר לשינוי שהוא עובר.

בתקופת ההיריון קורים המון דברים מדהימים לגוף על מנת להכין את האשה להריון, אך אם אנו לא מודעים להם ניאלץ להתנוון, לעלות במשקל ונרגיש כאבים חזקים בגב התחתון מהחודש שישי ואולי אפילו בתחילת ההיריון.

בהריון, ישנם שינויים בדופק, נשימה, הורמון שמופרש להרחבת האגן (פרוגסטרון ולקסין), דם, שתן, עצירות ועוד…

לשחייה בכלל ושחיית ווסט (שחייה המותאמת ל- DNA של כל שחיין ולמבנה הגוף שלהם) בפרט, אלמנטים חשובים מאוד לשמירה על הגוף. בדיוק כפי שאדם שעולה במשקל יוצר עומס חזק יותר על הברכיים, הגב או הקרסול, אך המשקל מתחלק על כל הגוף, לאשה בהריון יש כ-12 ק”ג ולפעמים יותר שמתרכזים בבטן ויוצרים שיווי משקל שונה לגוף, מה שדומה מאוד להרמת חפץ כבד ללא שמירה על הגב.

למים כוחות רבים שעוזרים לנו בכלל ובפרט בתקופת ההיריון, כגון הלחץ ההידרוסטטי שתורם רבות ללחץ הוורידי, מעולה לבצקות ונותן תמיכה נעימה לגוף ולתנועה במים, אין לנו משקל במים, סוף סוף ניתן לשחות, לזוז ולא לסחוב את הגוף שלנו. התנועה הארוכה של השחייה מאפשרת אורך שריר והכוונה היא כפי שבונים בניין ולאורך הבנייה יש כל הזמן תמיכה של קונסטרוקטור שהבניין יעמוד, כך הגוף שלנו צריך לעשות משהו קשה עוד יותר. אנחנו לא יודעים כמה נעלה במשקל, איך הגוף שלנו ייראה, האם נרגיש טוב? ולכן אנחנו צריכים כל הזמן לשחות על מנת לאפשר לשריר להיבנות תוך כדי השינוי.

הפעולה של בניית השריר והארכתו בשחייה קורה לבד, כל עוד אנחנו עושים מתיחות בסיום כל אימון.

ממה להיזהר?

בתקופת ההיריון יש לנו כיווצים בבטן, אסור לנו לעבוד על שרירי הבטן אך אנחנו רוצים להמשיך להתאמן כרגיל, ולכן חשוב לחשוב על מספר דגשים:

שחייה נכונה בהריון

1. ננסה לשמור על כף יד ממש רפויה מעל ומתחת למים. כף היד הרפויה מאפשרת לנו רפיון של אזור הצוואר, מפרקת מתח ולמרות זאת שומרת על אורך השריר בשכמות (אזור שנוצר עליו לחץ גדול בהיריון).

שחייה בהריון

2. תמיד נוציא בלונים מהאף בזמן השחייה. הוצאת האוויר האיטי ובצורה מווסתת, מאפשר לנו מצד אחד לשמור על האוויר ומצד שני בתקופת ההריון אסור לנו לשחות ללא נשימה (תרגילי היפוקסי- ללא חמצן) על מנת שלא ליצור מצוקה עוברית.

שחיה בהריון

3. הרגליים לא יזוזו בזמן השחייה, אלא בעיקר יגררו כחלק מגלגול הגוף והמתיחה על מנת להרפות ולשחרר את האגן.

שחיה בהריון בטכניקת ווסט

4. כמה למתוח ובאיזה עומק במים: בניגוד לשחייה רגילה בחתירה, שאומרים לנו לשחות ולגלגל את הגוף, בתקופת ההיריון ננסה למתוח את היד במים שלא עד המקסימום וגם לא נזיז את האגן, אלא ניתן לגוף להתגלגל לבד כחלק מהמתיחה.

מצד אחד אנו רוצים למתוח כמה שיותר על מנת להאריך את שרירי הגב, ומצד שני, אנחנו לא רוצים ליצור מתח בבטן ודי מהר נוצר כיווץ. לכן, המטרה היא למתוח כמעט עד המקסימום ואם עומק המתיחה שלכן הוא 15 ס”מ מקו המים, יש למתוח עמוק ב- 5 ס”מ מהחודש השישי להריון.

מומלץ לעשות אבחון ווסט על מנת להתאים בצורה אופטימאלית את הסגנון למבנה הגוף והשינויים שהוא עובר ע”י אחד מהמנהלים המקצועיים בעולם המים, אך לא חובה.

חשוב לזכור שהמים הם גם “מימד” ניטראלי – גם אם רק תשחו ואתן מרגישות טוב, המשיכו לעשות את מה שאתן עושות וכמובן לא להפסיק עד הלידה.

האם ניתן ללמוד לשחות בתקופת ההריון, אם לא שחינו בחיים?

בהחלט כן. במים אין זעזועים, אין לחץ על המפרקים, הגוף צריך את השחרור הזה לגוף והמים עוזרים לנו להתמודד עם השינויים של הגוף בצורה הטובה ביותר. כמובן שחייבים פיקוח צמוד והתאמת התרגילים על מנת להמשיך להרגיש טוב ולשמור על הגוף.

לסיכום, הגוף עובר שינויים מדהימים ובאמצעות התאמה פשוטה של הסגנון למבנה הגוף והשינויים, תרגישו מדהים ותבינו במדויק למה הסגנון הזה שהתאמנו לכן כל כך טוב עבורכן.